Reklama

Lead Time – czas wytwarzania produktu

Definicja

Lead Time (czas wytwarzania produktu) jest to czas potrzebny do ukończenia jednego cyklu produkcyjnego, w tym zarówno czas realizacji jak i czas oczekiwania pomiędzy wykonywaniem różnych operacji w czasie cyklu (przygotowanie celu, transportu, kontroli, odbioru). W ramach logistyki jest to czas pomiędzy potwierdzeniem konieczności zamówienia, a odbiorem towaru.

Lead-Time

Definicja Lead-Time

Licząc czas Lead Time w przedsiębiorstwie, należy wziąć pod uwagę poniższe czynniki:

  • czas przygotowawczy – oznacza czas potrzebny na złożenie zlecenia produkcyjnego lub złożenia zamówienia (w przypadku zakupów),
  • czas oczekiwania – czas potrzebny na wyprodukowanie materiału lub czas potrzebny na dostawę towaru (zakupy),
  • czas postępowania po przetworzeniu poprzednich punktów – czas potrzebny na kontrolę jakości, czas transportu do magazynu itp.

Reklama

Autor: Paweł

Ostatnia aktualizacja: