Reklama

MRP

Opublikowany 24 czerwca 2017 | Brak komentarzy do MRP

System MRP w produkcji

Jego realizacja jest przydatna wszędzie tam gdzie występują niektóre z poniższych warunków:

  • Produkt końcowy jest złożony i wymaga wielu poziomów montażu podzespołów,
  • Produkt końcowy jest drogi,
  • Czas przetwarzania składników / surowców jest duży,
  • Cykl produkcyjny jest długi,
  • Istnieje prawdopodobieństwo częstego przerywania cyklu produkcyjnego.

MRP pobiera informacje z co najmniej trzech źródeł:

  • Harmonogram produkcji (Master Plan Schedule) który zawiera kwoty i daty dostępności produktów które są przedmiotem popytu,
  • Stan zapasów magazynowych,
  • BOM – wykaz materiałów potrzebnych do wyprodukowania produktu końcowego.

Z tych danych otrzymujemy następujące wyniki:

  • Plan produkcji dla każdego z elementów, które muszą być wykonane z wyszczególnieniem ilości wymaganych materiałów i terminów dla zleceń produkcyjnych
  • Plan zamówień z wyszczególnieniem dat i wielkości zamówień.
Zasada działania MRP
Zasada działania MRP

MPS (Master production schedule)

Zadaniem planu jest dostosowanie produkcji w fabryce do aktualnego zapotrzebowania na produkowany produkt. Zawiera on także kwoty i daty dostępności produktów.

Funkcją planu jest dostosowanie produkcji w fabryce do aktualnego popytu na produkowany produkt. Po ustaleniu planu produkcji rolą reszty systemu MRP jest stosowanie go z maksymalną wydajnością. Plan MPS opiera się na podstawie czasu produkcji i dostawy.

Zarządzanie w magazynie

System MRP powinien zawsze znać faktyczne zapasy, status bieżących zamówień oraz kontrolować terminowości dostaw.

Ciąg dalszy na następnej stronie. Znajdziesz na niej:

  • BOM – Lista materiałów (Bill of Materials)
  • Problemy z systemami MRP

Reklama

Autor: Paweł

Ostatnia aktualizacja:

Inne artykuły w kategorii Publikacje: