Andon: Różnice pomiędzy wersjami

Dodane 28 bajtów ,  25 sty 2023
m
brak opisu edycji
Nie podano opisu zmian
mNie podano opisu zmian
 
(Nie pokazano 1 pośredniej wersji utworzonej przez tego samego użytkownika)
Linia 1: Linia 1:
Andon to system opracowany w celu ostrzegania operatorów o problemach na linii produkcyjnej. Pochodzi z [[Toyota Production System]] (TPS) i jest używany jako narzędzie do zatrzymania linii po wykryciu wady produktu. Idea systemu Andon rozwinęła się w wyniku koncepcji [[Jidoka]] w Lean, która umożliwia ludziom samodzielne zatrzymanie procesu produkcyjnego, gdy wystąpi problem z produktem.  
Andon to system opracowany w celu ostrzegania operatorów o problemach na linii produkcyjnej. Pochodzi z [[Toyota Production System]] (TPS) i jest używany jako narzędzie do zatrzymania linii po wykryciu wady produktu. Idea systemu Andon rozwinęła się w wyniku koncepcji [[Autonomizacja|Jidoka]] w Lean, która umożliwia ludziom samodzielne zatrzymanie procesu produkcyjnego, gdy wystąpi problem z produktem.  


Andon to słowo zapożyczone z języka japońskiego, pierwotnie oznaczające papierową latarnię. W konfiguracji produkcyjnej odnosi się to do systemu ostrzegania, który powiadamia operatorów o wykryciu problemu z produktem. Główną cechą Andon jest sznur bądź przycisk umieszczony nad linią produkcyjną.  
Andon to słowo zapożyczone z języka japońskiego, pierwotnie oznaczające papierową latarnię. W konfiguracji produkcyjnej odnosi się to do systemu ostrzegania, który powiadamia operatorów o wykryciu problemu z produktem. Główną cechą Andon jest sznur bądź przycisk umieszczony nad linią produkcyjną.  
Linia 41: Linia 41:
# Niższe koszty produkcji: Andon pomaga firmom wykrywać problemy produkcyjne na wczesnym etapie procesu i zapobiegać przesuwaniu się wadliwych produktów w dół linii produkcyjnej.  
# Niższe koszty produkcji: Andon pomaga firmom wykrywać problemy produkcyjne na wczesnym etapie procesu i zapobiegać przesuwaniu się wadliwych produktów w dół linii produkcyjnej.  
# [[Kaizen|Ciągłe doskonalenie]] i satysfakcja klienta: dzięki dotarciu do źródła problemów zespoły Lean Manufacturing stale ulepszają swoje procesy. W rezultacie linia produkcyjna dostarcza produkty wyższej jakości, co prowadzi do zadowolenia klienta.  
# [[Kaizen|Ciągłe doskonalenie]] i satysfakcja klienta: dzięki dotarciu do źródła problemów zespoły Lean Manufacturing stale ulepszają swoje procesy. W rezultacie linia produkcyjna dostarcza produkty wyższej jakości, co prowadzi do zadowolenia klienta.  
# Szybsze czasy realizacji: system Andon zapewnia płynny przepływ przez linię produkcyjną i usuwa niedoskonałości. Przyspiesza to proces. Zespoły dążą do rozwiązania podstawowych przyczyn problemów, mogą zminimalizować przestoje linii produkcyjnej, co skraca czas realizacji.  
# Szybsze czasy realizacji: system Andon zapewnia płynny przepływ przez linię produkcyjną i usuwa niedoskonałości. Przyspiesza to proces. Zespoły dążą do rozwiązania podstawowych przyczyn problemów, mogą zminimalizować [[Przestoje|przestoje linii produkcyjnej]], co skraca czas realizacji.  
# Ulepszony przepływ informacji: współczesne systemy Andon mogą wysyłać wiadomości do zewnętrznych oddziałów, dzięki czemu te natychmiast otrzymują alarm w przypadku wystąpienia problemu.
# Ulepszony przepływ informacji: współczesne systemy Andon mogą wysyłać wiadomości do zewnętrznych oddziałów, dzięki czemu te natychmiast otrzymują alarm w przypadku wystąpienia problemu.