Optymalizacja systemu Kanban: Różnice pomiędzy wersjami

m
brak opisu edycji
mNie podano opisu zmian
mNie podano opisu zmian
Linia 10: Linia 10:


== Kontrola wielkości partii ==
== Kontrola wielkości partii ==
Kolejnym ważnym elementem optymalizacji systemu kanban jest kontrola wielkości partii. Jeśli wielkość partii jest za duża, materiał będzie zalegał w supermarkecie, jeśli wielkość partii będzie zbyt mała, istnieje ryzyko, że zabraknie materiału na stanowisku pracy. Do kontroli wielkości partii warto wykorzystać wskaźnik rotacji. Dzięki niemu wykryjesz materiały, które zbyt szybko lub za wolno rotują. Gdy już zidentyfikujesz materiały, które wymagają uwagi, przelicz jeszcze raz dla nich wielkość partii.
Kolejnym ważnym elementem optymalizacji systemu kanban jest kontrola wielkości partii. Jeśli wielkość partii jest za duża, materiał będzie zalegał w supermarkecie, jeśli wielkość partii będzie zbyt mała, istnieje ryzyko, że zabraknie materiału na stanowisku pracy. Do kontroli wielkości partii warto wykorzystać [[wskaźnik rotacji]]. Dzięki niemu wykryjesz materiały, które zbyt szybko lub za wolno rotują. Gdy już zidentyfikujesz materiały, które wymagają uwagi, przelicz jeszcze raz dla nich wielkość partii.


== Konserwacja systemu Kanban ==
== Konserwacja systemu Kanban ==
Nie w każdej firmie da się utrzymywać laboratoryjne warunki. Czasem zdarza się, że zostanie uszkodzony pojemnik, w którym przetrzymywane są elementy lub zaginie jakiś sygnał kanban. Warto w tym przypadku zaabsorbować pracowników, którzy mają kontakt z elementami systemu kanban. Pracownik powinien zgłosić każdą zauważoną nieprawidłowość. Sygnały kanban powinny być odtwarzane natychmiast po zauważeniu ich braku lub zniszczenia. Warto robić systematyczne obchody podczas, których będzie możliwość sprawdzenia czy wszystko z “kanbanem” jest ok.
Nie w każdej firmie da się utrzymywać laboratoryjne warunki. Czasem zdarza się, że zostanie uszkodzony pojemnik, w którym przetrzymywane są elementy lub zaginie jakiś sygnał kanban. Warto w tym przypadku zaabsorbować pracowników, którzy mają kontakt z elementami systemu kanban. Pracownik powinien zgłosić każdą zauważoną nieprawidłowość. Sygnały kanban powinny być odtwarzane natychmiast po zauważeniu ich braku lub zniszczenia. Warto robić systematyczne obchody podczas, których będzie możliwość sprawdzenia czy wszystko z “kanbanem” jest ok.