773
edycje
mNie podano opisu zmian |
mNie podano opisu zmian |
||
Linia 7: | Linia 7: | ||
“[[EOQ|Ekonomiczna wielkość partii]]” (EOQ) jest znana i mocno dyskutowana w koncepcji wytwarzania. Według niektórych źródeł optymalna wielkości partii następuje wtedy, gdy koszty przechowywania wielkości partii przedmiotów jest równa wartości utraconej gdy linia produkcyjna jest zamknięta. W innej sytuacji była Toyota dla której w wielkość partii przechowywania pojazdów wliczone były wysokie koszty na pokrycie kosztów gruntów. Inżynier Shingo nie miał wpływu na koszty gruntów, miał jednak pełną kontrolę na procesy fabryczne. Jeśli udałoby się obniżyć koszty przezbrojenia, a następnie zmniejszyć wielkość produkowanej partii można bezpośrednio zmniejszyć wydatki firmy. Należy również zauważyć, że duże partie wymagają utrzymanie wyższych poziomów zapasów i kosztów z nimi związanych. Zmniejszenie tych kosztów umożliwia właśnie wdrożenie '''SMED'''. | “[[EOQ|Ekonomiczna wielkość partii]]” (EOQ) jest znana i mocno dyskutowana w koncepcji wytwarzania. Według niektórych źródeł optymalna wielkości partii następuje wtedy, gdy koszty przechowywania wielkości partii przedmiotów jest równa wartości utraconej gdy linia produkcyjna jest zamknięta. W innej sytuacji była Toyota dla której w wielkość partii przechowywania pojazdów wliczone były wysokie koszty na pokrycie kosztów gruntów. Inżynier Shingo nie miał wpływu na koszty gruntów, miał jednak pełną kontrolę na procesy fabryczne. Jeśli udałoby się obniżyć koszty przezbrojenia, a następnie zmniejszyć wielkość produkowanej partii można bezpośrednio zmniejszyć wydatki firmy. Należy również zauważyć, że duże partie wymagają utrzymanie wyższych poziomów zapasów i kosztów z nimi związanych. Zmniejszenie tych kosztów umożliwia właśnie wdrożenie '''SMED'''. | ||
[[Kategoria:Zarządzanie produkcją]] | |||