Six Sigma: Różnice pomiędzy wersjami

Rozmiar się nie zmienił ,  6 lis 2022
m
brak opisu edycji
(Utworzono nową stronę "'''Six Sigma''' to nowoczesne i bardzo rygorystyczne podejście do zarządzania organizacjami, których celem jest dążenie do doskonałości i które opiera się na logice TQM i ciągłym ulepszaniu. W skrócie, jest to system, który mierzy proces pod względem wykrytych defektów. Został on wprowadzony przez inżyniera Billa Smitha podczas pracy w firmie Motorola w 1986 roku. Jack Welch uczynił z niego kluczową strategię biznesową w General…")
 
mNie podano opisu zmian
Linia 117: Linia 117:
Istnieje wiele narzędzi, które mogą nam pomóc w tej fazie naszej pracy i które należą do metodologii Six Sigma.  Jednym z nich jest [[Burza mózgów|brainstorming]], wraz z wszystkimi przydatnymi narzędziami do wyświetlania mapy badanego procesu.
Istnieje wiele narzędzi, które mogą nam pomóc w tej fazie naszej pracy i które należą do metodologii Six Sigma.  Jednym z nich jest [[Burza mózgów|brainstorming]], wraz z wszystkimi przydatnymi narzędziami do wyświetlania mapy badanego procesu.


Innymi przydatnymi narzędziami do tego celu są [[metoda 5 why]] i diagram [[Diagram ishikawy|przyczynowo-skutkowy]].
Innymi przydatnymi narzędziami do tego celu są [[metoda 5 why]] i diagram [[Diagram Ishikawy|przyczynowo-skutkowy]].


Po utworzeniu listy potencjalnych przyczyn następnym krokiem będzie uporządkowanie go tak, aby łatwo było nadać odpowiedni priorytet każdej sprawie.  Aby to zrobić, możesz ponownie użyć diagramu przyczynowo-skutkowego, który wyświetla wszystkie hipotetyczne przyczyny, grupując je w określone czynniki, takie jak na przykład procesy, ludzie itp. Gdy schemat zostanie zrealizowany, łatwo będzie sprawdzić, czy potencjalna przyczyna ma konsekwencje w więcej niż jednym obszarze i dlatego nadaje mu właściwy priorytet.
Po utworzeniu listy potencjalnych przyczyn następnym krokiem będzie uporządkowanie go tak, aby łatwo było nadać odpowiedni priorytet każdej sprawie.  Aby to zrobić, możesz ponownie użyć diagramu przyczynowo-skutkowego, który wyświetla wszystkie hipotetyczne przyczyny, grupując je w określone czynniki, takie jak na przykład procesy, ludzie itp. Gdy schemat zostanie zrealizowany, łatwo będzie sprawdzić, czy potencjalna przyczyna ma konsekwencje w więcej niż jednym obszarze i dlatego nadaje mu właściwy priorytet.